Dealer Ford Big Autohandel Olsztyn

Gwarancja Forda

Gwarancja to obszerny pakiet korzyści mający zapewnić spełnienie wysokich norm dotyczących obsługi posprzedażnej i pomocy klientowi. Samochód marki Ford jest objęty Gwarancją Podstawową udzielaną przez Autoryzowanego Dealera Forda (Sprzedawcę), a realizowaną przez wszystkich Autoryzowanych Dealerów Forda. Jeśli jakakolwiek część samochodu będzie wymagała naprawy lub wymiany w wyniku wady produkcyjnej, część ta zostanie naprawiona lub wymieniona całkowicie bezpłatnie przez dowolnego Autoryzowanego Dealera Forda, także w razie zmiany właściciela samochodu w okresie obowiązywania gwarancji. 

 


Gwarancja podstawowa nowego samochodu

Gwarancja podstawowa producentów Forda, którą otrzymujesz przy zakupie nowego samochodu, stanowi kompleksowy pakiet świadczeń opracowany specjalnie po to, by zapewnić Ci wolną od trosk jazdę. 

Gwarancja Forda stanowi kompleksowy pakiet świadczeń opracowany specjalnie po to, by spełniać wysokie standardy serwisu posprzedażnego i wspierać klientów firmy. Pakiet ten obejmuje:

  • Gwarancję podstawową, 
  • Gwarancję na powłokę lakierniczą, 
  • oraz Gwarancję na perforację korozyjną.

Gwarancja podstawowa producentów Forda obejmuje dwa lata i zaczyna obowiązywać w dniu dostarczenia samochodu do klienta detalicznego lub hurtowego. Gwarancja podstawowa jest gwarancją przechodnią, co oznacza, że jeśli zdecydujesz się sprzedać swojego Forda, z gwarancji pojazdu będzie korzystać jego nowy właściciel. 

 


Gwarancja na części

Przy wszystkich naprawach wykonywanych przez Autoryzowanego Dealera Forda używane są wyłącznie oryginalne części zamienne Forda. Spełniają one wysokie normy jakości i bezpieczeństwa firmy Ford, co oznacza, że nie tylko idealnie pasują do Twojego Forda, lecz również maksymalizują osiągi samochodu oraz podnoszą jego wartość.

  1. Gwarancja na części naprawione lub wymienione
    Wszystkie oryginalne części zamienne Forda zamontowane w ramach naprawy gwarancyjnej są objęte gwarancją do końca okresu gwarancji podstawowej. Części wymienione w ramach gwarancji nie są zwracane klientowi.
  2. Części/elementy eksploatacyjne
    Elementy podlegające zużyciu eksploatacyjnemu są podzielone na dwie kategorie, a mianowicie na elementy przeznaczone do wymiany lub regulacji podczas przeglądu okresowego oraz elementy podlegające wymianie lub regulacji w zależności od warunków stosowania.
    • Elementy podlegające wymianie podczas przeglądu okresowego
      Części wymienione poniżej mają ograniczony okres eksploatacji i są wymieniane lub regulowane podczas przeglądów okresowych. Części te objęte są gwarancją podstawową do chwili, kiedy zaplanowana jest ich wymiana lub regulacja. Okres obowiązywania gwarancji na dany element nie może przekraczać czasu obowiązywania lub ograniczeń przebiegu w ramach gwarancji podstawowej.
      • Paski napędowe 
      • Świece zapłonowe
      • Filtr oleju, filtr powietrza, filtr przeciwpyłowy, filtr paliwa
    • Elementy eksploatacyjne
      Elementy wymienione poniżej mają ograniczony okres eksploatacji lub są narażone na uszkodzenia. Elementy te objęte są Gwarancją podstawową Forda przez okres do jednego roku lub do pierwszego planowego przeglądu pojazdu, zależnie od tego, co nastąpi najpierw:
      • Pióra wycieraczek 
      • Żarówki (żarówki reflektorów ksenonowych, oświetlenia tablicy rozdzielczej oraz zestawu wskaźników objęte są gwarancją przez cały okres obowiązywania Gwarancji podstawowej Forda)
      • Baterie pilota zdalnego sterowania

Uwaga: Nakładki hamulcowe, szczęki hamulcowe, tarcze hamulcowe i wszelkie inne elementy cierne nie są objęte gwarancją, jeśli wymiana jest konieczna ze względu na zużycie. W okresie obowiązywania Gwarancji podstawowej Forda elementy te objęte są gwarancją na wady fabryczne.

Wady szyb, które ujawnią się w okresie do przebiegu 1500 km, są traktowane jako wady produkcyjne. Uszkodzenia, które wystąpią później, zasadniczo uważane są za spowodowane przez czynniki zewnętrzne. Wady takie nie podlegają gwarancji.

 


Gwarancja na powłokę lakierniczą

Gwarancja na powłokę lakierniczą samochodu jest udzielana przez Autoryzowanego Dealera Forda (Sprzedawcę), a realizowana przez wszystkich Autoryzowanych Dealerów Forda. Jeśli powłoka lakiernicza wymaga korekty ze względu na wadę produkcyjną, konieczne naprawy zostaną wykonane całkowicie bezpłatnie przez dowolnego Autoryzowanego Dealera Forda. Gwarancja ta jest ważna od dnia dostarczenia samochodu pierwszemu nabywcy indywidualnemu lub hurtowemu. W przypadku gdy pojazd jest zakupiony przez pośrednika, okres objęty gwarancją rozpoczyna się od momentu przekazania samochodu pośrednikowi. Okres gwarancji na powłokę lakierniczą jest taki sam jak okres Gwarancji podstawowej Forda, którą objęty jest Państwa samochód.

Wyłączenia z Gwarancji na powłokę lakierniczą - Ford nie ponosi odpowiedzialności za naprawę żadnej ze szkód powstałych bezpośrednio w wyniku:

  • uszkodzeń spowodowanych zaniedbaniem, powodzią, wypadkiem bądź niewłaściwym użytkowaniem,
  • niedopełnienia wymogów właściwej konserwacji lakieru i elementów blacharskich (wymagane jest ich systematyczne czyszczenie zgodnie z zaleceniami Forda),
  • czynników, na które Ford nie ma wpływu, takich jak: zanieczyszczenie powietrza, uszkodzenia przez czynniki atmosferyczne (burze), odpryski skalne, zarysowania czy zastosowanie niewłaściwych środków czyszczących,
  • napraw przeprowadzanych niezgodnie z zaleceniami firmy Ford.


Gwarancja na perforację korozyjną

Twój samochód marki Ford objęty jest gwarancją na perforację korozyjną udzielaną przez Autoryzowanego Dealera Forda (Sprzedawcę), a realizowaną przez wszystkich Autoryzowanych Dealerów Forda. Jeśli jakakolwiek część nadwozia pojazdu dozna perforacji korozyjnej, zostanie naprawiona lub wymieniona przez dowolnego Autoryzowanego Dealera Forda całkowicie bezpłatnie. Jedyne, o czym musisz pamiętać, to rutynowe przeglądy samochodu (które można połączyć z serwisowymi przeglądami technicznymi) spełniające standardy napraw Forda.

Uwaga: Termin "perforacja" oznacza perforację korozyjną od wewnątrz elementu nadwozia na zewnątrz w wyniku wady materiału lub wykonania.

Uwaga: Termin "nadwozie" nie obejmuje kół jezdnych i części takich jak elementy chromowane, zderzaki, listwy profilowane i zawiasy. Wyłączona jest także platforma ładunkowa montowana w modelu Ford Transit. Gwarancja na perforację korozyjną zaczyna się w tym samym terminie co Gwarancja podstawowa.

 


EuroService

Ford EuroService to pełna opieka nad samochodem, kierowcą i pasażerami przez pierwsze dwa lata trwania Gwarancji podstawowej na terenie całej Europy.

Jeżeli znajdziesz się w potrzebie, wystarczy wybrać numer telefonu +48 22 522 27 27, a pomoc nadjedzie najszybciej jak to możliwe. Niezależnie od tego, czy potrzebujesz bezpłatnej naprawy na miejscu, odholowania samochodu, pojazdu zastępczego, noclegu, pomocy w dotarciu do domu, czy rozładuje Ci się akumulator, złapiesz gumę albo skończy Ci się paliwo – zawsze otrzymasz pomoc.